Blog
-
Dynamische content in e-mailmarketing
Een effectieve manier om goed verrijkte e-maildatabases optimaal te benutten, is het gebruik maken van dynamische velden en blokken in je nieuwsbrieven. Je stuurt hierbij één nieuwsbrief naar iedereen, maar laat de content afhangen van de profielen van de ontvangers. In de meeste e-mailtools stel je dit per blok/artikel in, door aan te geven welk…
-
Google Ads biedstrategieën: de juiste aanpak kiezen
Bijna elke organisatie gebruikt Google Ads, voorheen Google Adwords, om geïnteresseerden naar een website of webshop te sturen. Voor veel van mijn klanten beheer ik de Google Ads campagnes of geef ik ondersteuning. Ik zie dat er veel verschil zit tussen organisaties, en dat Google Ads op verschillende manieren ingezet dient te worden, afhankelijk van…
-
Online marketing & communicatie: roep eens BOO!
Vaak zie je door de bomen het bos niet meer. Zoveel manieren om je klanten, prospects, leden of bezoekers te bereiken. Maar waar te beginnen? Een campagne op Facebook, zoekopdrachten afvangen via Google Ads, visuele content delen op Pinterest of E-mailmarketing op touw zetten? Zoveel opties, zo weinig tijd. Heb je als organisatie keuzes gemaakt,…
-
E-mailmarketing: acht tips & tricks voor je e-mailcampagnes
E-mail is en blijft een waardevol kanaal voor marketing en communicatie om een boodschap over te brengen naar een geïnteresseerde doelgroep. Waar social media vluchtig zijn (niet kijken = berichten missen) en zoekmachines pas in beeld komen als men iets nodig heeft, is een bericht in de inbox bijna altijd zichtbaar voor de ontvanger. Omdat…
-
Waarom switch Facebook van een third-party naar een first-party cookie?
Begin oktober kondigde Facebook een wijziging aan in de Facebook Pixel. Voor als je niet weet wat dit inhoudt: dit is een klein stukje code die je op je eigen website plaatst om onder andere conversies op je website te relateren aan je advertenties op Facebook en om websitebezoekers een advertentie binnen de Facebook-platformen te…
-
Van Customer Journey naar Company Journey: hoe sluit je aan op klantbehoeften?
Bij een intakegesprek voor Customer Journey-trajecten krijg ik vaak dezelfde situaties voorgeschoteld: “Afdeling Marketing wil te vaak social updates en nieuwsbrieven sturen, Communicatie wil graag meer vaker aankondigingen sturen en Sales wil meer directe productaanbiedingen in onze digitale middelen, dus dat botst weleens.”. Merk op dat het woord ‘klant’ niet één keer voorkomt in bovenstaande…