Hoe weet je of je organische berichten op Facebook goed presteren? Welke metrics zijn er om dit goed te kunnen beoordelen? (spoiler: een hele waslijst) En heb je voldoende aan de statistieken (Insights) die Facebook je geeft op je pagina?

Wat velen niet weten is dat er een exportfunctie in de statistieken van je Facebook-pagina zit. Kijk hier maar eens:

Vervolgens krijg je een scherm waarbij je alle mogelijke gegevens uit Facebook kunt halen. Kies je voor Post Data, Page Data of Video Data en verander je verder niets, dan wordt er een volledig document uitgespuwd. Niet handig en overzichtelijk.

Je kiest in dit overzicht dus niet voor All Page Data, maar voor Make New Custom Layout.

 

Hier kies je de voor jou belangrijkste data voor zowel het Page data als het Post data onderdeel. Sla vervolgens je Custom Layout op, zodat je deze later opnieuw eenvoudig kunt exporteren.

Zowel je Page data als je Post data export sla je op in een apart tabje in je Excel-document of Google Spreadsheet. In een nieuwe tab maak je het Dashboard. Als je een beetje handig bent met Excel of Spreadsheets kan je hier mooie grafieken en overzichten in maken.

Hieronder zie je een voorbeeld-dashboard op basis van de Page en Post data. Video data wordt in beide exports meegenomen. Hier heb je zodoende geen extra tabje voor nodig.

Heb je hulp nodig bij het maken van een Facebook Dashboard op basis van de Facebook Insights exports? Neem dan contact op:

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Stuur een bericht!

Scroll to Top