Facebook is het grootste sociale platform in Nederland en wereldwijd. Wereldwijd zijn er meer dan 2 miljard gebruikers en in Nederland zijn meer dan 10 miljoen Facebook-gebruikers maandelijks actief. Nog steeds stijgt Facebook in aantallen gebruikers én heeft het een sterke positie binnen het social media landschap door het acquireren van Instagram en WhatsApp. Ook Facebook Messenger is erg populair.

Als bedrijf zijn er veel mogelijkheden op Facebook. Contact met klanten, studenten en medewerkers, nieuwe producten onder de aandacht brengen, je evenement promoten of je doelgroep uitbreiden. Hieronder vind je hoe ik je daar bij kan helpen.

Facebook Advertising

Door te adverteren op Facebook bereik je huidige klanten, nieuwe leads of werf je personeel. Of je nu producten wilt verkopen, je bedrijf onder de aandacht wilt brengen, meer fans op je pagina wilt of je (lokale) evenement promoten, alles is mogelijk. Omdat het organisch bereik van je pagina steeds lager wordt, is adverteren een must-do om je publiek te kunnen bereiken.

Hoe kan ik je helpen?

  • Advies over de noodzaak van adverteren op Facebook
  • Het opzetten en beheren van structurele advertising op Facebook
  • Campagnematig Facebook adverteren met beheer en rapportage
  • Facebook advertising scan van de huidige set-up
  • Retargeting/remarketing van websitebezoekers
  • Instellen van doelen, conversies, pixels en metingen
  • Facebook advertising plan om je doelen te behalen

Facebook Content Marketing

Goede content is altijd belangrijk. Wil je opvallen in het oerwoud van berichten, foto's, video's en livestreams, dan moet je een gedegen en weloverwogen contentstroom hebben op Facebook. Afwisseling van formats, berichten die toegespitst zijn op verschillende doelgroepen, samenwerkingen met beïnvloeders (influencers) en analyseren of de content z'n doel bereikt.

Hoe kan ik je hierbij helpen?

  • Content Strategie voor Facebook: doel, doelgroepen, frequentie, formats en inhoud
  • Het opstellen van een contentkalender
  • Hulp bij uitvoering, plaatsing, opmaak en analyseren van de resultaten
  • Periodieke kwaliteitscheck op basis van data en statistieken

Facebook Analytics

Veel bedrijven zijn bezig met Facebook om huidige klanten of een nieuwe doelgroep te bereiken. Berichten worden verspreid en advertentiebudget wordt uitgegeven. Bij de uitvoer hiervan gaat het vaak om een gut feeling. Maar werken je berichten wel echt goed? Bereik je je publiek? En wordt je mediabudget wel effectief besteed?

Ik kan je helpen door:

  • Training in het gebruik van Facebook Insights en Exports
  • Volledige Facebook Statistieken rapportage met inzichten en aanbevelingen
  • Coaching on the job en 1-op-1 sessies over het gebruik van Facebook Analytics