'Je moet luisteren naar je klant, weten waar die mee bezig is, op elk moment, en niet alleen als hij zijn portemonnee in de hand heeft.'

Coolblue besefte zich recentelijk dat er één stap in de reis van hun klanten is, waar ze weinig invloed op hadden: de aflevering van hun producten. En dus besloten ze om schattige blauwe busjes met oranje letters door Nederland te laten rijden. Met eigen medewerkers die de Coolblue-cultuur uitstralen. Zodat ook dit aspect de klanttevredenheid hoog houdt.

Klantreizen zijn een hot topic tegenwoordig. Bedrijven zoeken naarstig naar houvast in het woud aan online middelen, tools en activiteiten. Het is duidelijk dat de doelgroep zich in verschillende fasen bevinden, zowel klanten als niet-klanten. Je doelgroep heeft hoge verwachtingen als het op communicatie, service en bedrijfsvoering aankomt. Waar moet je als ondernemer beginnen om je klant tevreden te houden, nieuwe klanten te werven én mee te kunnen met de ontwikkelingen in je eigen branche?

In dit boek vind je inzichten over latente en concrete behoeften, over oriëntatieprocessen en zoekgedrag, over het belang van levering, over het identificeren van gebruikers, loyale klanten en ambassadeurs. Kortom, de hele reis die je doelgroep bewandeld. En dat zijn nogal wat paden. Hoe weet je waar ze zijn? Hoe komen ze bij je? En het belangrijkste: hoe bereik en help je ze in hun keuzes?

Het boek koop je onder andere op Managementboek.nl.

Scroll to Top